کیهان نوشت: برخی سینماگرانی که در جشنواره فیلم فجر امسال شرکت نکرده و یا آثارشان رد شده بود، روغن ریخته را نذر امامزاده کردند و گفتند که جشنواره فیلم فجر امسال را تحریم می‌کنند!

4 اتفاق مثبت جشنواره فجر امسال

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: تعدادی از به اصطلاح سلبریتی‌ها، منتقدان و فیلمسازها که تا سه روز بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی ساکت بودند و ناگهان از روز شنبه داغدار شدند(!) اعلام کرده‌اند که در واکنش به این ماجرا، جشنواره را تحریم کرده‌اند و در آن حضور نخواهند یافت!

نکته جالب اینکه اکثریت قریب به اتفاق این افراد، امسال اثری در جشنواره فیلم فجر ندارند و معلوم نیست که چه چیزی را تحریم کرده‌اند! برخی از آنها هم آثارشان به خاطر ضعف ساختاری یا محتوایی، مردود شده و در جشنواره پذیرفته نشده‌اند. مثل رضا درمیشیان ، که قبلا نیز فیلمی در حمایت از فتنه ساخته بود و در تجمعات روز شنبه، مثل جعفر پناهی، سفیر انگلیس را همراهی می‌کرد و با وجود ادعای مستقل بودن، بابت ساخت فیلمش از فارابی و بیت‌المال پول گرفته است!

یکی از صحنه گردان‌های اصلی تحریم جشنواره فجر، منتقد بی‌اخلاق و هتاکی است که در صفحه مجازی خودش به شهید قاسم سلیمانی نیز اهانت کرده بود! امیر پوریا عامل سفارت استرالیا است که مدتی پیش از کشور فرار کرده و مقیم خارج است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که وی کمپین تحریم جشنواره فجر را ایجاد کرده است و سینماگران را به اعلام تحریم جشنواره فجر تشویق و تحریک می‌کند. همچنین بعضی از منتقدان که در روزنامه‌های زنجیره‌ای و نشریات شبه روشنفکری کار می‌کنند، گفته‌اند که در جشنواره فجر امسال حاضر نخواهند شد.

کد خبر 478034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 0
    طلبکارهم هستن